Oho för ditt hjärta i din älskades händer

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Kan man väl säga
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hoho, minns inte att jag hade några
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Haha, nej det hade varit tragiskt
4. Dog någon som stod dig nära? Nono
5. Vilka länder besökte du? Eh, Storbritannien... och Sverige
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ganska mycket som jag hade 2008
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Nja, inte exakta datum. Eh typ någon gång mitten av maj. Alla gånger på Skinnarvik.
8. Vad var din största framgång 2009? Minns inte. Slutade tänka på det där
9. Största misstaget? Stum
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jätteförkyld på sportlovet
11. Bästa köpet? Ojjjjjjjjjjjjjjjjj, Arvikabiljett typ.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Festivaler eller typ läsk på 44an.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Hoho... vodka. Skojauw, men kaffe haha och Lykke efter kaffe. Och Arvikamänniskorna!!!! Och Skinnarvik när det var jobbigt med Caroline 2. Johannas sms
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Sky Phenomenon, Juno-låtarna, MGMT, I'm sticking with you, Brev från 10:de våningen eller typ hela Skebokvarnsv. 209
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Oj, gladare tror jag. Fast ibland extremt mycket ledsnare
16. Vad önskar du att du gjort mer? Pratat. Skinnarvik. Simmat
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Rökt typ.
18. Hur tillbringar du julen?
Con mi familia
19. Blev du kär i år? Nej, inte på riktigt.
20. Favoritprogram på TV? Alltså O.C fast det går ju inte längre. Så Morden i Midsomer
21. Bästa boken du läste i år? Fett nördig, men typ Twilight eller Mannen utan öde.
22. Största musikaliska upptäckten? ...vet inte. Alltså typ samma som 2008 juu. Bara i lite mer likzom. I'm sticking with you kanskee eller Thåström
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? De fattiga i Lodz.
25. Något du önskade dig men inte fick? Yogamatta hoho
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Spelade flaggspelet med Caroline och Elias och blev fetcuttad.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Oja, men vad tänker jag inte säga
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Hej stora tjocktröjor och Dr. Martens.
29. Vad fick dig att må bra? Hehehe breven och vissa människor. Te. Kaffe. Fika
30. Vilken kändis var du mest sugen på? HAHA Max Riemelt och han som spelar György.
31. Vem saknade du? Alltså Arvikamänniskorna, HAN FRÅN WOW 2008!!!!!!!!<3333333333, hihihi krasse, regnkatt, ganska många fler.

we had a promise made, four hands and then away

Typ fett seg kväll igår abo. Tre fån var hemma hos mig och vi satt och stirrade på varandra i x timmar innan vi satte på Narnia. Sedan gick de hem och jag tittade på Amelie från Montmarte och somnade i soffan.
Oj fin


karatefylla, adyaybfylla, tisdagsfylla jävla wannabez haha älskar oss extremt mycket

Det var tisdag och det var parthey och det spårade ur och det var extremt kul och jag kan inte få in filmen på Johanna när hon berättar hur man skalar apelsiner och inget mer. Tragiska barn








Chuckalicious

Igår var kul. Vaknade halv 2 imorse med Lykke bredvid mig. Sorgligt nog var vi inte i Sätra som vi tidigare på kvällen planerat. Vi tittade på It och åt. När hon gick upptäckte vi att vi hade varit omedvetet vilda i sängarna när vi sovit. Hahahahahahahahahahaa

Your obsessions get you known throughout the school for being strange


Jag vet hur mycket alla människor ÄLSKAR egobildsbloggar och eftersom jag ändå aldrig tar med mig kameran ut eller har något roligare att fota blir det mest extremt vackra bilder på mig själv. Jag undrar hur många som förstår sarkasmen i det jag skriver. Förhoppningsvis är det fler än bara jag.

Hur som helst, förutom att ta denna enormt vackra bild på mig själv har jag idag läst och läst och läst och promenerat. Länge. Det var iskallt. Eftersom jag är så otroligt smart och naiv tog jag på mig strumpbyxor, trots att jag någonstans långt långt inne hörde en liten röst som viskade att det inte var en bra idé. Jag gick ut och blev förföljd på någon av Östermalms bakgator av en läskig man som höll halsduken för munnen. När jag irrat omkring ett tag med andan i halsen försvann han plötsligt. Så jag var ensam på gatan och kunde andas lugnt igen. Trodde jag. Från ingenstans  kom en kvinna upp precis bakom mig och jag trodde att det var han som kommit tillbaka för att attackera mig. Jag hoppade tre meter upp i luften och led av andnöd under resten av promenaden. Mysig dag.


Because you're mine, I walk the line


Det var jul här också och jag fick skor, böcker och andra spännande saker.


God jul i efterskott, eller nåt

Spenderade julaftonsnatten med att titta på Sorstalanság, igen. Den var lika hemsk som alltid och huvudrollsinnehavaren var lika vacker som alltid. Jag vill typ äta upp honom.







You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one



Träffade Lykke och slog in presenter i stulet presentpapper till hon-den-där-som-fyller-år-idag.

Mats Söderlund

Jag slår och slår, tills kroppen
böjer sig och jag faller ihop
till en hög av sinnen som
hela världen lutar sig över
de blå skugglika fjällen, de svarta
skogklädda rötterna, den mjölkiga
himlen som innehåller allt detta,
öppen och sårbar med en våt pulserande
tunga, en flod, en dal, ett slut
en koja med braskamin
att återvända till, det slutna svarta
och fullkomligt tysta, talande rummet
skidorna mot väggen, väderleksrapporten
i skorstensröret, en mycket begränsad värld
där landskapet äntligen tar sats
och springer genom mig, resten av natten
vet jag varken ut eller in
och hela nästa dag
efter dag.

jag sitter i min värld och är i världen
därför öppnar jag nu dörren och kliver ut
in i dimman och stenarna snön som faller tungt
ur himlen ner på varje punkt oförsiktigt
utan att någon ser var eller känner den
otroliga massan av alla snökorn ovanför
jag går in i den fantastiska världen av snö
och lila väggar rosa golv chockställda ansikten
runt omkring på videoskärmarna blågröna
och sjuka kräkandes i avlastande spasmer
genom stängde korridorer och avspärrningar
förbi vansinnets gränser genom dörrspringan
ut i dimman och färgerna som spytts ut
natten före det stora äventyret eller de stora
förväntningarnas morgon på pojkrummet
stängt och unket men de många nycklarna
där bultar dimma och töcken och snödrivor höga som
regnskogar rostiga nycklar feta och äckliga
bultande navelsträngar rakt ut i intet
tallarna på åsen stigen stenarna äntligen
hittar jag någon slags röd tråd att följa
skymtar nästa grova tall framåt

och bakom den många mil av vit mossa och
tjäderbajs tjärved stockeldar kattevatten och
hejdlös längtan dit jag aldrig kommer igen
från samma håll och belysningen kan vara
flera hundra år gammal när jag äntligen
just nu söker jag bara mina ord och meningar härute
under stubbar och stenar men överallt
finner jag bara mig själv och lär mig älska
steg för steg mellan stammarna de enskilda barren
ljuden de små små ljuden och omörkliga dofterna
dimmans alla fuktdroppar som jag sitter i
och förvånat betraktar min hunger
under barken på varje trä bakom varje tall
där jag trodde att det skulle finnas mat
nu börjar det redan snöa och ingen kan se
hur jag har tagit mig hit - dom kommer att hitta mig
först på skallgångens sista dag, stel och översnöad
endast ett ensamt rävspår har vågat sig fram
och pissat på mig

16.12

Lördag: Manu Chao, tekalas, Kungsholmen, häxblandning, fyllegänget, poker, smsnatt. 


I think I was blind before I met you

Det händer inte ofta att jag saknar värmen, men den senaste veckan har jag saknat den som in i helvete. Speciellt när jag tittar på bilder från förra vintern. För ganska exakt ett år sedan befann jag mig i ett varmt land. Nu sitter jag i mitt rum och tittar ut på snön som vägrar sluta falla. Jag brukar tycka om kyla men inte när jag inte kan vara någonstans utan att frysa.










Jag lyssnar fortfarande på Manu Chao

Åh. Johanna har fått hela Facebook att tro att jag bokstavligt DYRKAR In Flames. Ingen kan någonsin förstå hur mycket jag älskar henne för detta. Jag kommer aldrig igen kunna ta någonting som handlar det minsta om In Flames seriöst. Jag kommer aldrig kunna ta någonting alls seriöst igen för jag kommer bara kunna tänka på "IN FLAMES TILL DÖDEN!! <33333333333". Fast det är bra, jag behöver något annat att tänka på.


Me gustas tu



En decemberspellista till folk som har inte har något bättre för sig än att lyssna på Manu Chao.


I wish I was the last thing on your mind before you went to sleep

Gick först omkring på Skansen och lyssnade på en kvinna med fruktansvärt irriterande röst, samtidigt som mina ben frös till is. Som tur var kände mina lärare också den extrema kylan och lät oss gå till Nordiska muséet, men det slutade inte speciellt bra. Allt dåligt som hållits inne börjar nu komma ut och jag kan tänka mig att avslutningen imorgon inte blir speciellt trevlig. I varje fall åkte jag och simmade och det var nog det skönaste jag gjort i hela mitt liv. För första gången tyckte jag att vattnet var varmt när jag hoppade i. Kan bero på att jag var stelfrusen. När jag kom upp väntade ett fint sms "hahaha skönt väder för skansen, eller hur?"


Si fueros un caballo, yo te cortaria

Trevlig dag idag. Gick upp halv sex för att jag trodde att jag skulle gå luciatåg kl. 7. Så jag åkte till Slussen med tröttheten själv och väntade på någon annan att åka till Karlaplan med. Men inte dök det upp någon, jag hade misstagit mig. Vi skulle gå luciatåg 7 PÅ KVÄLLEN. Jag blev minst sagt irriterad, men på tågresan hem satt jag mest och fnissade åt min dumhet. Egentligen hade det inte varit så farligt om vi börjat åtta, men eftersom jag ibland är drabbad av den värsta oturen, började jag halv 1! Visserligen gick jag till skolan vid 10 för att göra en sak på musiken, men ändå. Jag hade inte behövt gå på musiken och kunde lika gärna stannat hemma för jag gjorde ändå ingenting. Jag tror aldrig att jag känt mig så otroligt smidig.

Väldigt fint


If I wanna play, I can play with me. If I wanna think I'll think in my head

Hej människor.
Bör man använda någon slags inledande hälsningsfras när man börjar ett blogginlägg? Det ser enormt fånigt ut. Första dagen på sista veckan var inte den bästa. Först var alla inklusive jag oerhört deprimerade och sedan blev alla arga. Nu är alla sura och armarna värker tack vare den äckliga jävla leken där man får slå på varandra om man tittar i en fucking ring som man gör med fingrarna. Fast! Jag behåller mina MVGn i spanska och kemi och är sjukt glad över detta. Och Terrawhn gjorde en fin fläta på mig.

Det känns konstigt att Magdhuw inte är här


FAIL FAIL FAIL

Klassfest III - Den började så här. Lite fint så där


älskfrida







Den slutade väldigt fint, verkligen. Alla hade ångest och grät.


Wearing black looks mysterious

2/6 Luciatåg avklarade. Min elaka lillasyster hade råkat ta mitt lucialinne så det jag fick lov att använda var minst sagt kort. Kul, verkligen. Lyssnar på Kate Nash och ska snart traska till Ellinor för klassfest. Eller snart och snart, först ska jag göra mig iordning och försöka ta bort tröttheten från mina ögon.




I'm a pretty impossible lady to be with

Jag var på söder idag för att sjunga. På väg dit höll jag ett x antal gånger på att somna på tunnelbanan, jag var så otroligt trött eftersom jag inte längre sover på nätterna. Jag vet inte varför jag inte gör det, men jag kan helt enkelt inte sova. Varje morgon tänker jag att jag ska gå och lägga mig tidigt nästa kväll, men det har hittills aldrig hänt att jag faktiskt gått och lagt mig i tid. I min önskevärld skulle vi aldrig börja 8. Det är rent plågeri för ögonen och musklerna att vara tvungen att stiga upp fastän man fortfarande sover.

Trött eller inte, jag sjöng fastän jag hellre legat i min varma säng och sovit. På tunnelbanan hem pratade jag med den absolut härligaste människan på jorden, Roberta. Hon är bättre än bäst och vi gjorde parodi på den mest överlägsna tjejen ever som också var med och sjöng. "Mh... jag kan ju inte då... jag har ju föreläsning..." Som att vi borde vetat när hon har föreläsning. Man såg i allas ögon att de inte brydde sig ett skvatt om hurvida hon kunde komma eller inte. Enligt mig kunde hon lika gärna stannat kvar på sin föreläsning och struntat i att komma idag. Usch!!!!! Henne gillar vi inte.

Tunnelbaneresan gick alltför snabbt och väl hemma i min sköna säng fick jag ett mental breakdown när jag försökte brodera. Mitt broderi kommer aldrig så länge jag lever bli färdigt och jag kan se hur mitt MVG bara flyger iväg. Till våren kanske jag har en chans att höja mig eftersom vi då ska sticka! Jag har aldrig förr längtat efter att få sticka som jag gör nu och jag har aldrig förr varit så trött på någonting som jag är på mitt äckliga jävla fuckface broderi. Det känns som att jag skriver alltför mycket om hur mina betyg bara blir sämre och sämre. Jag tycker att det är väldigt upplyftande att skriva om så trevligt, verkligen. Egentligen är det nog bara för att jag alltför ofta får mental breakdowns och måste skriva av mig någonstans. Förhoppningsvis kommer dessa försvinna samtidigt som vi får våra betyg, om de är bra. Annars kommer jag få leva livet ut med daglig ångest över att jag inte är så bra som jag förväntas vara.

Jobbiga jävla jävla jävla jävla jävla jävla jävla jävla människor.


I had to phone someone so I did phone you

Det finns mycket jag borde göra, men det är väldigt lite jag gör. Kemiprovet gick... åt skogen. Jag kommer aldrig behålla mitt MVG. Aldrig. Så jag söker tröst hos Stjärnmannen. Han räddar min måndag. Mina ben luktar klor och jag vet inte om det är för att jag kan koppla allt till kemi eller om mamma har blekt mina byxor med klor. Det borde egentligen inte vara något av alternativen, för jag tänker inte i kemins tankebanor och mina byxor är knappast blekta. Jag vet inte varför jag skriver så oerhört ointressanta saker, kanske beror det på att människor beter sig konstigt nu och jag är bara alltför lättpåverkad.


God only knows what I'd be without you

Söndag kväll och jag sitter med kemiboken i famnen och tragglar med ackumulatorer och batterier. Jag låtsas att jag faktiskt kommer göra bra ifrån mig imorgon på provet, men innerst inne vet jag att det är en omöjlighet. Egentligen tycker jag att kemi är rätt roligt, så länge det inte handlar om elkemi. Dessutom blir det extra jobbigt när boken aldrig vill förklara varför saker är på ett visst sätt. Sedan vi började med kemi har jag irriterat mig enormt mycket på det, jag kan inte förstå om jag inte vet varför. Så jag tar mina föräldrars böcker och läser dem, där står det iallafall något viktigt, i min står det mest om en massa strunt som egentligen inte har med saken att göra.
I fredags planerade att jag bara skulle sitta och traggla med ackumulatorer hela helgen, men självfallet blev det inte så. Istället var jag igår hemma hos en Alex och fnittrade. Och idag träffade jag Lisa och vi köpte julklappar och jag fyndade en fin fin fin fin fin tröja på Stockholm stadsmission för 125 kronor. Vi gick in i en affär där de sålde i princip likadana men där kostade de 1000+. Jag tror jag aldrig har gjort ett så bra köp i hela mitt liv. Sedan gick vi hem till henne och tittade på Rain man.


come with me, my love

här är jag som fortfarande lägger allt dåligt i ögonen när jag
äntligen ser dig, fastän inte ensam som du så är jag nog det
ibland
när det inte längre finns någon som viskar
som viskar lika fina toner som du som du som oss när du vet när
det finns inte någon som ser likadan ut
det finns ingen vars insida viskar lika fint som

här är jag som fortfarande låtsas att någon som du faktiskt finns
jag har alltid vetat
att du egentligen bara var någon jag inte kände på riktigt. för du var inte som människor.
det finns inte människor som andas likadant
det finns inte människor som långsamt slits i bitar som

här är jag som fortfarande ångrar att jag inte kunde prata när
det fortfarande fanns någon som ville lyssna
någon som fortfarande orkade lyssna, fastän alla gånger jag lagt allt på
det som en gång fanns
det finns inte sådana som lyssnar med båda öronen


det finns inte sådana som du


Believe me when you hear me say: I love you

Lika ofta som solen får mig att le
lika ofta vill jag stanna här
lika ofta vill jag leva i verkligheten

det händer aldrig

jag ser Er inte
för ni betyder inget
jag finns inte här
när det som går i tankarna inte
kunde bry sig mindre om det
Ni ställer till med

jag är inte oberoende
 men det finns ingenting som orkar bry sig
om Er

Sökes: någon som inte har fastnat i livet




21.04

Jag avskyr när människor är så otroligt trångsynta.


Alkisonsdag

Vi var så otroligt jävla patetiska och hade alkisonsdag, vilket innebar att... ja, det får ni lista ut själva. I varje fall var det sjukt kul. Jag lämnade ut min kamera och vips! så hade jag 476 bilder att skratta åt.












alltså ha ha, otroligt söt














You don't know how lovely you are

Tittade nyss på julkalendern. Det enda som var bra var att Eva Rydberg var med och henne tycker jag om.

RSS 2.0