Let me hold it close and keep it here with me

ASSÅ HAR SÅ JÄVLA KUL OCH ÄR SÅ JÄVLA SNYGG! OCH ALLTID LIKA SERIÖS. Imorgon tenemos prueba en biologizón. Nej, jag vet inte vad biologi heter på spanska. Mitt hår ser sjukt stripigt ut. Unchill.







MMH whatcha say?

Jag har inte så kul... därför tar jag bilder på mina ben. De ser helt seppo, miffade och skarriga ut. Typ ett gigantiskt knä och en extremt konstig form. Det har de kanske också.

'cause I aint come crawling back

Köpte någon slags klänning att ha på mig på den drogfria danskvällen där ett fräscht dansband ska spela. Längtar gal1 alltså. Eller inte... det kommer bli så unchill. Jag hoppas hur som helst på galen efterfest och det ska det minsann bli, annars vill jag inte vara med. Skojaaa. Det ska bli chill att träffa lite people man inte träffat på länge. Haha! DET var ett skämt.

Jag är så ledsen. I morse tänkte jag göra Unagihälsningen till Kasper (ni vet när Ross vrider fingrarna vid tinningen och säger "UNAGII" och spärrar upp ögonen), men han var aldrig i närheten! SÅÅ ledsen alltså. Måste göra den imorgon.


Från genombrott till sammanbrott

Segaste dagen, veckan, månaden, livet någonsin. Jag hatar människoarten, er, mig, kyla, lögner och en speciell känsla. Varför skulle den komma nu? Skit också. Den borde ha försvunnit by now. Lite 2008.
   Min morfar tyckte att jag såg friskare och piggare ut än vanligt. Ha! Vilket skämt. Jag har aldrig varit så här trött förut. Aldrig så här trött på att tänka på onödiga saker som hur ska jag göra när jag kommer till skolan? Var ska jag sitta? Vågar jag prata med den här människan? Ser någon igenom mig? Varför tittar ni inte ens på mig? Ni tar ju alla ifrån mig. Alla. Jag är så trött på att bry mig om sånt här. Jag gör inte det egentligen. Det är bara det att jag inte kan göra någonting längre utan att undra, ångra eller skämmas. Jag är så trött. Trött i själen liksom.
   Så. Ville bara få det sagt. Trevlig känsla så här på veckoslutet. Uhh töntigt.


om du någonsin varit förmögen att älska. och det värsta är, jag tror att jag är likadan

Hängde med morfar och Kerstin på Stadsteatern och såg Mefisto. Kanske bästa pjäsen hittills. Björn Kjellman är typ bästa skådespelaren evah, så mäktig. Nu ska jag gå och cykla för  första gången i år. Chill.


Christiania


Hit åker vi och chillar, till Christiania, Köpenhamn.

Hey soul sister

Känner att Elias favoritlåt passar ganska bra till dig. Kinda like ya. Bye bye soul sistah.








In five years time we might not get along, in five years time you might just prove me wrong

Igår badade jag i en och en halv timme och läste Linas kvällsbok 1&2. Alltså mahmah så jeffla bra! Funderar på om jag ska läsa dem igen. Chillin. Ikväll är det stödfest för Chile @ Karolinska, men ingen vill gå. Så sjukt sorgligt. Det vore typ det bästa någonsin. Jag ska nog gå själv och dansa med latiiinos. BYE KITTIES


Ingenting i min kalender idag, inga vänner kvar

Förutom det som står på min OTROLIGA hjärtelista var dagen ungefär röker fyra cigaretter i rad, inget gör mig glad. Jag är så jävla rastlös och ser så äcklig ut. 

♥ det doftade gott ute, så där friskt liksom
Veronica Maggio
♥ giffel
♥ imorgon har jag bara en lektion
♥ Johannas damplåt



Upp, upp, upp, NER

Chokgamla bilder maan.



Idag funderade jag på vilka klockslag som såg fina ut på en digitalklocka. 12.00 är väldigt fult. Eller det kändes liksom så himla fel. 12.02 var jobbigt för ögonen att titta på. 12.21 däremot, det var fint. 15.23 är äckligt. Jag kan se framför mig någonting rosa fluffigt med fula gröna prickar på när klockan slår 15.23 och blir illamående. Bäst är självklar 11.11 och 13.37. (11 11 11! Saknar!) Vad är det jag tänker på egentligen?
Magda var synsk idag.


What we needed to have a good time

Värsta galna dagen asså abo!!!! Skoja. Min mobil fick fnatt i morse och gick helt plötsligt en halvtimme efter, unchill. Missade 1337, sorg. Skolan var rätt chill "hallå! är vi kompisar?". Gilla! Efter skolan hängde jag i ångbastun på Eriksdalsbadet där några trevliga typer sjöng och sen med FIIAW på Nybergs. Hon åt Arrakboll, den var tuff.


Sun sun sun all over our faces

Sjukt ovärd helg. Fast jag gillar Niclas när han inte är vid sina sinnes fulla bruk och skriver sms, det är fett nays. Det är så roligt, för man förstår nada.

Jag har för tillfället inte så roligt, så jag söker på ord som yuh och då kommer det upp fina bilder som dessa. Det finns typ inga låtar på min spellista som jag vill lyssna på och Neo-reklamen spelas hela tiden. Söndagsdeppigt @ la casa de Lolzor. Chillin nice life. Jag ser inte fram emot morgondagen eftersom våra kära mentorer alltid ska lägga sina näsor i blöt!!! Skit också. Bruuuuuur står bakom mig och envisas med att läsa allt som skrivs. Unchill


I do believe that everyone has one chance to fuck up their life


Magda sov här och vi chillerillade och tittade på Ondskan. Snygg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vädret är så himla konstigt. Idag är det sjukt varmt och igår var det typ vinter.

WHEN YOU LOSE SOMETHING YOU CAN'T REPLACE

Deppmusik till deppz00rungen. Gulligt av mig tycker jag. EHHH upptäckte nyss att jag har likadana strumpor på mig nu.
BARA för att hon bad mig snällt att lägga upp fina bilder. Till dig från mig. Gillar dig gullet. Klicka på bilden. HEY MAMA I WILL TRY TO FIX YA

16.58

Typiskt människor








Big bang where we going?

Heey sweet momas.
Chillade på biblioteket idag igen och satt bredvid samma trevliga dam IGEN. Hon är egentligen inte så trevlig, utan bara väldigt läskig och högljudd. Det enda hon gör är att se allmänt rädd/förbannad/ledsen/sårad ut och hosta överdriver ljudligt. Egentligen kanske det är rätt synd om'na, men hon skrämmer livet ur mig varje gång hon hostar. Aja, värt var det, för nu är jag nästan klar med uppsatsen.

Big bang, where we going?
What we doing this night?
Feeling drunk already,
maybe drink got spiked


LySSnade nySS på den låten och ba fick värsta feeling att texten kanske, möjligtvis stämmer in på ett x antal av våra trevliga helger. Galet! Apropå galet, jag funderar på att klippa lugg igen. Fast jag är inte riktigt säker än, vi får väl se hur det blir i framtiden. Eller ja, jag har ju tänkt att utföra planen snarast. 
 
Gnuer i kamp till alla söta människor där ute som är glada ändå. Alltså jag är sämst. Tack för mig. Lite medvind, helt oslagbart.


Karin Boye II

Att mista själens hem och vandra långt
och intet annat kunna hitta sen,
och finna att man glömt vad sanning är,
och tycka att man är gjord av bara lögn,
och vämjas vid sig själv och hata sig -
Ja det är lätt, ja det är ganska lätt.
Sorgen är lätt, men glädjen stolt och svår,
ty glädjen är det enklaste av allt.

Men den, som söker sig ett hem för sig,
får inte tro, att det finns var som helst -
han måste vandra hemlös någon tid;
och den som är av lögn och vill bli frisk,
han måste hata sig till det att han kan
av sanning, som de andra få till skänks.
Vad är det värt att sörja så för det?
Vänta, mitt hjärta, och ha tålamod!

Karin Boye

Av ismurar och istystnad
är freden skyddad i mitt gryningsland,
där luften skälver, blek av hunger
till solliv och solbrand.
Törnsnåren i ångestväntan
stängen hårt i sin kala stam,
alla lågor, som ber och tigger om
att snart få brista i blommor fram.

Du vet ordet, du ensam.
Tala, tala och väck mitt land!
Lös träden ur gryningsvåndan,
tänd luften med din lyfta hand!
Blom ska regna för din fot att trampa,
strålar dansa, när din mun ler.
Tala, tala! Jag begär att blomma
dig till glädje, och inget mer.

Tyst är rymden, blek av hunger.
Stel och kall är min slutna hand.
Av ismurar och istystnad
är freden skyddad i mitt gryningsland.
Och väl vet jag, att trollordet,
det sägs aldrig, jag blir aldrig fri.
Stumma sluts dina smala läppar,
när du stolt skrider som en hjort förbi


jag förlorar alla mina vänner den här gången

(Hej, vad gör du? Saknar. Ren jävla hjärtesorg.)
CHIIIILLLkväll igår. Helt sjukt nays. Mööafaha Victor mööhfööh motherfucker, så jävla kul! Janek skrev fina sms "skulle du komma och sova med mig :#? <3" Hahahahahaha! Mysig pojke.

Good friends we have, good friends we lost

Chakamaraschkalaaki idag jag har varit på bikramyoga. Sen träffade jag Caroline II och bestämde skinnis i veckan va. Typ saknar förra året. Eh andra bilden = fett onödig. Men ahhh det blir fett nays. Fast jag vill ha liiiite värme, TACK!



odsagpplasg

Lyssnar på jazz och känner mig ganska nays. HEEEEEEEEEEHhh skoja.



John Heartfield

Helmut Herzfelde. Jag älskar den största bilden.







And they laugh in a language I don't understand

Alltså jag är inte säker än, men jag tror att våren börjar närma sig. Man kan ju aldrig riktigt lita på det svenska vädret med alla dessa plötsliga väderförändringar (tror ej att det är ett ord). Varje gång jag går utanför dörren förstår jag inte varför jag bor i ett land där det bara är vår en liten stund. Hej hallå där vårfeelings!


Found no one better than you

Salut.
Jag är trött, så jag ska nog krypa till kojs. Men först (alltid en dusch, inte lukta usch, du har högt i kurs) vill jag bara berätta om min otroliga dag. Jag kvävdes i skolan. Förmodligen berodde det på att allting luktade matsals"mat". Eller på någonting annat. När vi slutat blev dagen trevligare. Jag åkte och simmade och sedan drack jag den godaste drickan någonsin typ. Eller kanske inte, men jag var sjukt törstig och den var verkligen god. Vitamin well reload. En uppmaning: testa! Den är så värd pengarna. Sedan var det dags för yoga och det var väl trevligt som vanligt, men efteråt. Åh, efteråt. Om någon annan bara varit där och sett hur EXTREMT kul det ser ut när folk dansar afroaerobics. Jag kunde inte hålla mig för skratt, utan stod utanför och fnittrade och fnittrade och fnittrade. Och när jag kom ut var det sol(!) så jag gick fett långt. Jag fruktar eftermiddagsmörkret, så det var ganska skönt att komma ut till solljust istället för isande vindar och totalt mörker. När jag gått alldeles för långt för vad mina ben efter simning och yoga klarar av, satte jag mig på en buss och en Mange Schmidt(?)-look alike klev in. Till en början blidde jag livrädd.


Granälg

Idag var jag på bild & form för första gången på ungefär... ganska lång tid. Det var alldeles för länge sedan jag ritade, så det kändes ganska bra va. ¡Glesa granar ftw! På väg hem såg jag samma man med samma märkliga uttryck som jag såg imorse när jag åkte hem från Eriksdalsbadet. U know jag var väldigt pigg och vaknade 6, UTAN alarm! Helt galet. Men det var trevligt att simma innan skolan. Jag har typ blivit besatt av soundtracket till Amelie Poulain.

A tainted brain of intoxication purple heart smart ass

Typ fett konstigt.
Imorgon är det skola, tyvärr. Jag ser inte fram emot att kliva in i spanskaklassrummet. Jag har hellre lov i minst 5 år till och åker till London och bosätter mig i en egen lägenhet (som jag inte behöver betala för själv) och chillar med nån british fella och är inte här och chiiillllar gal1 och äter hallon och lyssnar på när folk pratar hela dagarna. Men men, livet är nästan aldrig som man vill att det ska vara. Egentligen är det bara London, egen lägenhet och british fella som saknas. Nej, jag kan inte nöja mig med det här. I'm a greedy bitch!


Nej, egentligen inte. Men jag gillar att mitt hår är otroligt vackert på den nedre bilden. Man skulle nästan kunna förväxla mig med en poppare! Skoja! Haha! Det är en kille som skriver extremt onödiga saker till mig. Han heter Janek och som visningsbild har han en bild på sin mage... Yummy! Eller töntigt kanske. Ganska kul faktiskt. Han är sämst på att få nummer.


When you're lonely and tired of the city

Ibland satt jag och stirrade på snön och såg ett vårdammigt Stockholm. Stockholm är så deprimerande. Jag tycker om Stockholm. Jag hatar Stockholm. Nja, det är inte det. Jag vill inte vara hemma igen. Jag har inte alls saknat det. Inte någonting.










RSS 2.0