God only knows what I'd be without you

Söndag kväll och jag sitter med kemiboken i famnen och tragglar med ackumulatorer och batterier. Jag låtsas att jag faktiskt kommer göra bra ifrån mig imorgon på provet, men innerst inne vet jag att det är en omöjlighet. Egentligen tycker jag att kemi är rätt roligt, så länge det inte handlar om elkemi. Dessutom blir det extra jobbigt när boken aldrig vill förklara varför saker är på ett visst sätt. Sedan vi började med kemi har jag irriterat mig enormt mycket på det, jag kan inte förstå om jag inte vet varför. Så jag tar mina föräldrars böcker och läser dem, där står det iallafall något viktigt, i min står det mest om en massa strunt som egentligen inte har med saken att göra.
I fredags planerade att jag bara skulle sitta och traggla med ackumulatorer hela helgen, men självfallet blev det inte så. Istället var jag igår hemma hos en Alex och fnittrade. Och idag träffade jag Lisa och vi köpte julklappar och jag fyndade en fin fin fin fin fin tröja på Stockholm stadsmission för 125 kronor. Vi gick in i en affär där de sålde i princip likadana men där kostade de 1000+. Jag tror jag aldrig har gjort ett så bra köp i hela mitt liv. Sedan gick vi hem till henne och tittade på Rain man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0