2009

Hoho, det här måste vara det mest konstiga jag gjort, någonsin. Nej, kanske inte men eh, egentligen inte så coolt va.

Januari
Jag såg... fånig ut i lusekoftor och Dr. Martens, var på en kanarieö vars namn jag för tillfället inte minns, brevväxlade med Hugo, planterade krasse (eh bifogad present), skrev mycket mycket dikter om någon jag inte kände, stickade som aldrig förr, firade julafton, trodde att kärlek fanns och det var inte så många just då. Egentligen minns jag typ inte att jag någonsin pratade med någon förutom de där och en annan via brev.
Typ lyssnade på Sky Phenomenon. Typ ganska jobbig månad.



Februari
Var i Östersund på alla hjärtans dag och såg Håkan för typ 100de gången men har tyvärr inte en enda bild därifrån, blev extremt sjuk på sportlovet då vi var vid Ramundsberget, kände mig enormt isolerad där uppe och var med Annah. Hon var kul och brukade skicka roliga fjortissms till mig. Det var kallt och jag fick specialmat för att jag är vegetarian och hade oturen att få apelsinsås. Usch fy blä blä blä. Simmade mycket och lyssnade ALLTID på I'm sticking with you när jag åkte dit. Varför vet jag inte. Och på Crimson and Clover men den går inte att länka till för Spotify gillar inte den låten.




Mars
Jag har inte en enda bild från mars så man kan ju undra vad jag höll på med. Säkert inget viktigt. Typ fikade och lyssnade på Bright Eyes. När jag tänker efter tror jag att jag pluggade väldigt mycket, vi höll på med biologi och människokroppen och det var roligt. Jag tänkte ganska mycket på vad som kunde ha hänt och ja, det gör jag väl fortfarande.
Lyssnade fortfarande mycket på den här skivan, men inte lika mycket som föregående månader.
Mars 2008


April
Började gå ut igen och tror att jag började vara på Skinnarvik då. Njaaa, kanske. Var iallafall mycket på Kafé 44 på söndagar med Miranda och tittade på film, drack chailatte med soyamjölk och åt hommusmackor. Slutade skriva dikter för jag var nog ganska glad då och lyssnade på bob hund och annat glatt. Vi praoade och jag hade påsklov och då simmade jag mer än någonsin. Jo! Jag började spara ut luggen fast det syns inte på bilden. Oj vad mycket man lyssnade på Honey is cool

Det började bli fint på kvällarna.


Maj
Fin månad. Åkte till landet för första och typ sista gången på året, umgicks väldigt mycket med Caroline 2, gick ALLTID omkring med mina fräna solglasögon, blev extremt irriterad på en människa som jag varje dag flydde från, hängde VÄLDIGT mycket på Skinnarvik och gjorde bl a: rökte sönder mina lungor med Caroline 2, var där väldigt ofta med henne och hennes fett coola indiegäng, frös, öl öl vodka öl, fick reda på saker jag inte ville veta, var där när jag insåg att det var fetjobbigt på alla andra ställen. Annars: var hemma hos någon tjej vars namn jag inte längre minns, det var väldigt varmt i jeans, spände mig på stan med Lykke efter att vi hinkat i oss kaffe på Kafé 44.  Just det! Vi var och såg bob hund på Cirkus och jag tror jag aldrig varit på en så bra konsert.
Så vi lyssnade på Nu kan du få mig så lätt, Atombomb, mycket Honey is cool och bob hund och jag lyssnade mycket på Seaside. Jag avvänjde mig från en människa och skrattade bara åt denne.






Juni
Ännu en bra månad. Inte alls lika mycket Skinnarvik eftersom åttan slutade och jag var rätt stolt över mina 285 poäng och jag åkte till London och blev kär i staden. Sedan åkte jag och Caroline till Peace&Love och såg Pete Doherty och... det är typ allt jag minns därifrån. Hoho, nej jag var inte full men det var så länge sedan. Jag firade varken min pappas eller min lillebrors födelsedagar eftersom jag var fullt upptagen med att resa till Borlänge. På Håkankonserten därifrån ser man Skinnarvik-Ville och jag dog lite grann när jag såg det.
Jag lyssnade fruktansvärt mycket på The Cure - Just like heaven och David Bowie - Starman







Juli
Jag tror nästan att det här var årets bästa månad, åtminstone de tre första dagarna. ARVIKA!!!! Jag blev otroligt kär i Arvikafestivalen och alla dess människor. Speciellt de pojkarna vi lekte associationslek med och han som dansade med mig under Fever Ray som jag TROR hette Mattias. Han var bäzt för alla andra stod uppochned som döda fiskar och stirrade i mörkret. Vi såg Depeche Mode och hoho man blev... antastad under nåt tyskt band av nån lång. Haha. Sedan åkte jag vidare till ett annat ställe i Värmland och där regnade det hela tiden, så jag läste och läste och läste och läste och ritade, bl a smalistjej. Jag tror att jag hann läsa åtminstone 6 böcker när jag var där i 2 veckor. Gick omkring väldigt mycket i min blommiga blus som nu saknar två knappar efter Arvika. De sista dagarna spenderades i Karlskoga på Putte i parken. Där var det lerigt och kallt som FAN men ändå apanays för bob hund var ju där och jag tror att jag är kär i dem. Alltså otroligt mycket Värmland.
I min iPåd spelades i princip bara Detektivbyrån och Fever Ray, speciellt de senaste.



Typ blev kär i blonde basisten<3333


Augusti
Första dagarna var jag fortfarande i Karlskoga med alla andra leriga ungar. Sedan åkte jag hem och vidare till Skåne för att gå på Malmöfestivalen och se bob hund, igen. Och Markus Krunegård. Jag hade värsta bob hund-sommaren och när jag skulle åka hem från Malmö SATT DE PÅ TÅGET!!! Jag hade svårt att andas hela vägen fram till Stockholm C. Det var plågsamt men ändå otroligt kul. Vi var på Pride och såg Detektivbyrån som vi smått förälskat oss i. Jag träffade Miranda och Calle och gick på Ung08-discot. Älskar mig själv. Sedan började skolan och jag orkade inte med den så jag spenderade all min fritid på Kafé 44. Och sedan var det ju Popaganda OCH SUBURBAN KIDS WITH BIBLICAL NAMES!!!! Bara en enda kan någonsin förstå min kärlek till dem. Jag dog när jag stod där och såg dem. Mums! Dagen efter såg vi MGMT på gatan. Respekt jao. Jag tror att det var en indiekväll också och den var extremt kul. Dansade i en ring med okända + Tha L club.
hoho månadens låtar: bob hund - Tinnitus i hjärtat och Suburban kids with biblical names - Seems to be on my mind. Oj den går inte att länka till men aja, hoho länkar till en annan låt då va.



Jag orkar inte vända.





September
Oj! Kafé 44 för hela slanten. Alltid, ständigt, jämt och bäst. Hängde med Nikko&Co och drack mycket kaffe och rökte och var allmänt dålig för mig själv. Grillade i Vitan för sista gången och då kom en rolig pojk och en bitchig tjej. Gick på Håkan med ett extremt stort gäng och det var fruktansvärt för man kunde knappt röra sig utan att känna igen någon som man var tvungen att hälsa på. Lyssnade mycket på Thåström och gick omkring i skjortor och jeans dagarna i ända. Alltså: jag var FETT cool. Min lugg och det resterande håret blev rätt långt, tyckte jag. Vi gick till Skinnarvik för första gången på vad som kändes som åratal och dissade rökarna som ville sitta nedanför berget och besteg istället berget och träffade världens roligaste Yann, Anton, Birk och Morris och tyvärr en läskig man vid namn Stefan och en annan läskig vid namn Egil. Egil var precis lika slemmig som hans namn. Träffade Alex för första gången och det var nog det roligaste jag varit med om någonsin. Han var hög.





Oktober
Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44 Kafé 44, typ. Mycket Thåström och UK Subs och röka röka röka inte alls bra. Förutom det så var det bullkalas hos Manne och jag tror att det var då vi döpte om mig själv till Voldemort och Lisa till Bellatrix och Manne till Harry P. Vi bildade Harry P-klubben och jag läste Harry Potter på olika språk och fikade upp alla mina pengar typ. Vi hade första klassfesten och det var minst sagt roligt. Åkte på konfaläger med Magda och Hasse och frös. Och såg bob hund igen, dansade med Lykke och en pojk i rött hår och hans gang. Nays nays nays. Gick på Markus-signering med Manne.








November
Spelade spel med Elias dagarna i ända. Vi hade många vikarier och gjorde inte annat än att spela schack, dam och kalaha (?). Hoho fyllde år och spenderade födelsedagskvällen med att spela flaggspelet med Caroline och Elias. Kul liv. Jag vet faktiskt inte vad jag mer gjorde förutom att kanske ha en klassfest till. Det kändes som att min klass var extremt viktig just då och vi bytte nummer på kafé från 44 till 60. Jag läste ganska många böcker om Nazityskland (som vanligt) och såg Control om och om igen. Typ lyssnade bara på Sonic Youth, annan skum musik och Juno-musik. Typ åkte skridskor för första gången på året med Niclas och Magda. Typ kul månad och inte så mycket sånt här jobbigt.





December
Vodka-månaden. Hoho, man kan ju säga att i slutet blev det lite för mycket och näst sista gången fick jag ångest/gråtattack och grät typ hela natten och saknade saknade och skrev en massa konstiga sms bestående av bara osammanhängande meningar till folk. Vi hade sista klassfesten för året och det var... misslyckat. Det slutade med att vi skulle ringa Maria ungdom och lämna folk som druckit  för mycket. HAHA! Vi blev busted (hatord) på klassfesten och TVÅ! gånger när vi hade parthey i min källare för några dagar sedan. Vi hade alkisonsdag, tragiska som vi är. Terminen slutade sämst. Bråk bråk bråk och en massa bullshit hata hata. Magda åkte till Peru och jag minns typ inte längre vem hon är. Jag saknar henne fett mycket abå jao. Jag gick väldigt många luciatåg med Roberta-världens-bästa.
Lyssnade lite grann på Markus Krunegård och Håkan. Det kändes konstigt. Så jag lyssnade mer på Beach Boys och gillade inte när jag såg den där. Nu är mitt hår så långt att luggen också kan sättas upp i tofsen. Det sista jag gjorde på året var att tappa bort mina vänner på Skinnarvik. Fast sedan hittade jag dem igen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0