FRÄSIGA ÅRET 2010

Okej känner för att göra som den där Fanny och sammanfatta det fräsiga året 2010.

Januari
Inviger året på Skinnarvik. Frank Sinatra dygnet runt och var lite abstrakt sådär. Chillade med Lisa på Moderna muséet och var allmänt cool. Var hos Dante med Johanna och Lisa. Alltså. Finns inga ord. Det var så kul. Fnissar fortfarande åt filmen. Åh gud tänker dock inte lägga upp den. Men "nu tog du ju hennes sovplats!". Säger det enough JOHANNA OCH LISA??!?? Hahahahahahahaha fniZZ. Hade långt hår också! Coolt.




Februari
Seriös tjej. Tittade på Amelie och äter en massa hallon. Kul hos Isabelle! Fnissade galet med Lisa och bikramade ganska mycket. Cuttade av allt hår typ. Kort blidde det iallafall! Kul. Grannen gjorde ett besök i källaren! Det var festligt. Hade beslutsångest inför gymnasievalet men bestämde mig efter alltför många kval för KG. Typ läste böcker.




Mars

Av ismurar och istystnad
är freden skyddad i mitt gryningsland,
där luften skälver, blek av hunger
till solliv och solbrand.
Törnsnåren i ångestväntan
stängen hårt i sin kala stam,
alla lågor, som ber och tigger om
att snart få brista i blommor fram.

Du vet ordet, du ensam.
Tala, tala och väck mitt land!
Lös träden ur gryningsvåndan,
tänd luften med din lyfta hand!
Blom ska regna för din fot att trampa,
strålar dansa, när din mun ler.
Tala, tala! Jag begär att blomma
dig till glädje, och inget mer.

Tyst är rymden, blek av hunger.
Stel och kall är min slutna hand.
Av ismurar och istystnad
är freden skyddad i mitt gryningsland.
Och väl vet jag, att trollordet,
det sägs aldrig, jag blir aldrig fri.
Stumma sluts dina smala läppar,
när du stolt skrider som en hjort förbi

Karin Boye. Rätt tråkig månad. Rätt? Underdrift. Sämsta månaden i hela mitt liv. Blamar DIG KÄNN DIG TRÄFFAD! Brukar inte vara så seriös här men de var nog de mest seriösa meningarna jag skrivit hittills. K. Herrå. Simmade som en toke. Konstigt? Nej. Magda ♥
Hittade Heartfield bästa konstnären ever, efter en och en annan. Åkte också på en välbehövd skidresa med min fräsiga familj och lämnade ligan att leva sitt eget liv i Stockholm. Den bästa resan jag gjort tror jag. Vill inte låta så deprimerad men det var inte en kul månad. Inte torr. ASSÅ nu är jag bara arg.




April
Hänger med Calle och Miranda och tittar på porr (haha!). Åttorna praoade och ME N' MA GANG röjde i uppis. Det var kul! Efterlängtad trevlighet. Våren dröjer. Oj rätt jobbigt med bråk och tjejer och ja sånt där. Bytte mobil med Elias som visade sig vara en ganska dålig idé. Det var den mest cp mobil jag någonsin använt.
Är det nåt du absolut inte äter: Kött!!!!!!! Fyfaan!!!!!
Älskar mig själv. Äkta hormonmånad. Fast bra! Dans i Blå hallen och grejer. Det var kul!
Hör av dig nån gång, vet du inte? Ett sprucket hjärta är ett sorgligt sätt att starta något nytt. Så kände jag väl. Åkte sightseeing-buss med Frida och Sofia!




Maj
Hej vår hej glad hej allt bra. Springer med Lisa typ varje dag jävla träningsoffer. Badade för första gången och det var kallt. Hängde med Manne på gratisfestivalen i Rålis! Fräna grejer det. Gjorde ett nazisttroll på bild&form.





Juni
Slutar Matteus. Frihet. Hatade skola älskade skola. Slipper cp föralltid. HAHAHAHA MARIA! MARIA MARIA! Åh. Kul i Haga alltså. Mando DIao! KUL KUL KUL! Var besatt av bikram och att springa. Coolt. Har inte så mycket att säga om den månaden. Den var bra. Det var varmt. Taggade inför språkresan. Var i Paris också!




Juli
Hälsar juli välkommen på Peace & love i Axels tält med Amanda! Alltså det där tältet forever. Norrland och krull. Och Kent. Ja, allt var bara prima prima ballerina. Simmar varje dag 2 veckor. Badar och firar Therese med Franklin och Amanda. Åker sedan till Jersey med Miranda och har det B Ä S T! Åh Jersey! Saknar Jersey! Träffar Skåne som är coolast evaaah och fnissar med Gangstern AleXZ. Omg saknar. BLIR OCKSÅ INTAGEN TILL KG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!







Augusti
Hänger på Jersey ett tag till innan det är dags att bege sig hemåt igen. Börjar gråta i taxin. Saknade alla redan då! Töntig tjej. Nja. Sen! Börjar KG. Är nöjd på en gång! Kunde inte valt bättre! Åhåhåhåhå älskar älskar KG. Det var Popaganda och alltså de två dagarna... Bland de bästa i mitt liv! Åtminstone den första. SPÅRAR (!!!) med Sofia och dansar som Super Mario och har galet kul med churros och Manne och alla. Sen åker jag, Josefine och Fanny till nån random och där är Ruben och Emil. Har aldrig fnissat så mycket i hela mitt liv som när vi var där. J&F åker hem och ba lämnar mig i händerna på okända människor. Helt k ändå för jag har så himla himla kul. Popaganda dag 2. är  lite trött och kan ej röra mig för mina ben är alldeles sega. Hahaha. Åh. Fint!!! Typ använder det där fräsiga tältet dygnet runt och det är så gott som alla bilder som finns från augusti


LISA ÅKER TILL CANADA OCH LÄMNAR MIG HÄR I ETT ÅR! HEMSKT!!!!!! Men fint avsked i trapphuset.

September
Dampar Bob Dylan och ba känner. Känner som en toke. Sverige protesterar mot SD. Det är val. Joinar MUF och har aggro debatter i skolan och lite varstans. Är i Vitan med Josefine Amanda Frida och Bardia tar nyckeln till Fridas hem. HAhahahaha Tokio. Love ya. Jäkla kul månad det där! Träffar Lykke AA bror. Värt att nämnas! Aaa bror. Hänger hos Louisa med klassen och blir kär i den då. Eller om det var augusti? Orkar inte kolla. Blir antagen till utbytesår nästa år så HEJ DÅ!





Oktober
Analyserar ondska och går till botten med det hela innan jag kommer fram till att det inte finns någon ondska. INte ren. Åkte på reunion med Jerseyfolket och det var så fint. Skåne!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Köper Emmabodabiljett. Slog inte sönder en glasruta, men ville krossa kommunismen. Inte kommunisterna. Men kommunismen. Håkansignering med KAaaaaaaarim. Fräsigt. OCH VANN CHOKLADFIGHTEN VERSION 2.0 MOT MANNE! HA! Sundström försvann från Spotify. Det var inte kul. Åkte till Sigtuna med fina vänner och myste på halloweenpartyt! Riktigt jäkla kul.






November
Fyller år och sånt trevligt. Fnissar med Johanna typ dygnet runt. Beroende av flickan? HEhe. Ja. Är på Amelias halloweenparty och herrejösses är cpsnygg som hippie. Kul!!!!!! Skickar fashionbrev till Bardia.






December
Årets slut! Kul. Snön anfaller. Det blir svinkallt. Det är svinkallt. Finns en sak som jag verkligen. Karim firar sin b-dag. Går en massa luciatåg med Roberta. Party med klassen hos Adam! Åh. Kärlek på den kvällen asså. Eller efteråt. När vi är här och fnissar åt Engelbrekts säriga lärare. Hahahahahaha fniss. Och fnissar med Sanna åt Kjell. Granskar roliga människor med Mickis! Saknar!!!!!!!!!!! Första terminen avklarat på KG.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0